دی اریتور

دی اریتور

 دی اریتور

دلیل اصلی استفاده از دی اریتور اکسیژن است، زیرا اکسیژن دلیل اصلی خوردگی خطوط تغذیه، منابع ذخیره آب داغ، دیگ های بخار می باشد. در حالی که اگر این آب علاوه بر اکسیژن، دارای دی اکسید کربن، نیز باشد آنگاه PH آب کاهش یافته و خاصیت اسیدی به آب داده می شود، اين دستگاه جهت جدا كردن اکسیژن و دی اکسید کربن از آب ورودي به دیگ بخار مورد استفاده قرار مي گيرد و همچنين دماي آب ورودي به ديگ بخار را در حدود ۹۵ درجه سانتي گراد توسط بخشی از بخار دیگ، متناسب با ظرفیت دی اریتور، میزان کندانس برگشتی و آب تغذیه جایگزین شده،ثابت نگه می دارد كه باعث افزايش راندمان ديگ بخار خواهد شد.

دی اریتور یک تجهیز جهت حذف کردن اکسیژن و گازهای حل شده در آبی که خوراک بویلرهای بخار است، استفاده می‌شود.

اکسیژن حل شده در آب بویلر باعث خسارت‌های شدید ناشی از خوردگی در سیستم بخار می‌شود به این صورت که به دیواره فلزی لوله‌ها و دیگر تجهیزات فلزی می‌چسبد و تشکیل اکسید (زنگ) می‌دهد. کربن دی اکسید حل شده در آب نیز با آن واکنش می‌دهد و تولید اسید کربنیک می‌کند که باعث خوردگی بیشتر می‌شود. بیشتر دی اریتورها برای حذف کردن اکسیژن به میزان ۷ ppb در واحد جرم (۰٫۰۰۵ ( cm3/L و کمتر از آن و همچنین حذف کلی کربن دی اکسید طراحی می‌شوند

به‌طور کلی دو نوع دی اریتور وجود دارد، نمونهٔ سینی دار و نمونه اسپری شونده

نمونهٔ سینی دار (یا آبشاری) دارای یک بخش هوازدایی عمودی گنبدی شکل است که در بالای مخزن افقی ذخیره آب بویلر قرار دارد.

نمونهٔ اسپری شونده تنها شامل درام استوانه‌ای افقی (یا عمودی) است که هم به عنوان بخش هوازدایی و هم به عنوان مخزن ذخیره عمل می‌کند.

طراحی و ساخت این مخازن، طبق استاندارد مخازن تحت فشار ASME SEC.8 Div.1 می باشد.

 

لطفا جهت انتخاب مدل مناسب و بهینه با واحد فروش هماهنگ نمایید.